Logo prosess

Kunden min var tydelig på hvordan hun ønsket logoen til nettstedet, stram slank font uten tilknyttet symbol. For å komme opp med navn til nettstedet brukte jeg ABC metoden, og leste om kosmetikkens historie for å hente inspirasjon. Navnet ble Vanity som betyr forfengelighet, eller evnen til å tiltrekke seg oppmerksomhet. Da navnet ble valgt googlet jeg det for å se om det allerede var i bruk, noe jeg ikke kunne se at det var. Skisseprosessen startet, og logoen ble satt. Det skulle vise seg at jeg burde sjekket på domeneshop.com først, da navnet selvfølgelig var i bruk alikevel. Navnet ble da endret til Vanity for you, og ny logo måtte lages. Bildene under viser inspirasjon og prosess fra første logo til endelig logo.

Jeg startet prosessen med å søke etter inspirasjon i forhold til design, farger og font. Videre tok jeg snapshots av  fonter fra fontsquerrel.com, og lagde forslag til logo. Kunden gjorde et utvalg av font, oppsett og farger og det endelige oppsettet kom raskt på plass.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bildet under viser første logoen som ble valgt.

 

 

 

 

 

Her er den endelige logoen

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: